No Result
View All Result
Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε έρευνα για το πρώτο 15θήμερο των θερινών εκπτώσεων.
Η πρωτοβουλία αυτή υπαγορεύτηκε από το νέο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον που προκάλεσε η υγειονομική κρίση του «κορωνοϊού» σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το πρώτο 15θήμερο των θερινών εκπτώσεων (από τα μέσα έως τα τέλη Ιουλίου) χαρακτηρίζεται παραδοσιακά ως η καλύτερη περίοδος από άποψης αγοραστικής κίνησης.
Σε γενικές γραμμές, η κίνηση στην αγορά κινήθηκε πτωτικά το πρώτο δεκαπενθήμερο των θερινών εκπτώσεων ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να διαχειριστούν ένα υψηλότερο κόστος προσαρμογής όπως επίσης και οι επιχειρήσεις ένδυσης-υπόδησης.
Σύνοψη αποτελεσμάτων
Σε σύγκριση με το αντίστοιχη περίοδο του των θερινών εκπτώσεων του 2019, σχεδόν 7 στις 10 επιχειρήσεις (68%) κατέγραψαν πτώση των πωλήσεων και μόλις το 8% αύξηση. Στην ένδυση-υπόδηση οι περισσότερες επιχειρήσεις (72%) σημείωσαν υποχώρηση του κύκλου εργασιών τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος περιορίζεται στις μισές (48%) στα είδη ψυχαγωγίας/ επιμορφωτικά είδη
Σχεδόν 8 στις 10 (77%) επιχειρήσεις προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επανέναρξη λειτουργίας τους μετά το «lockdown» έως τις θερινές εκπτώσεις. Πιο επιθετικά μάλιστα κινήθηκαν οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης καθώς 8 στις 10 υιοθέτησαν πολιτική προσφορών με την άρση του «lockdown».
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να επλήγησαν σε ισχυρότερο βαθμό. Ειδικότερα, σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 45.000 ευρώ εμφάνισαν πτώση πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο 15ήμερο του 2019, έναντι σχεδόν 6 στις 10 με τζίρο άνω των 45.000 ευρώ.
Για το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (72%), το ποσοστό έκπτωσης επί των αρχικών τιμών δεν ξεπέρασε το 40%, με τον κύριο όγκο, βάσει δραστηριότητας, να καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης στο εύρος 21%-40%.
Σχεδόν 6 στις 10 (58%) θεωρούν πως οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο 15θήμερο των εκπτώσεων ήταν χειρότερες από ότι ανέμειναν, παρά το γεγονός ότι είχαν συνυπολογίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από την χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα επισκεψιμότητα για 3 στις 4 (74%) επιχειρήσεις. Το εύρημα αυτό μπορεί να συνδέεται και με την ραγδαία άνοδο των ηλεκτρονικών αναζητήσεων/ πωλήσεων, καθώς εξαιρετικά μεγάλη πτώση της επισκεψιμότητας σημειώθηκε σε 8 στις 10 (81%) επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού και σε 3 στις 4 (75%) στην ένδυση-υπόδηση
Περισσότερες από 8 στις 10 επιχειρήσεις (84%) θεωρούν ότι οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους, εξέλιξη που αποδίδεται στη γενικευμένη αβεβαιότητα που προκάλεσε ο «κορωνοϊός»
Σχεδόν 3 στις 4 επιχειρήσεις (72%) δήλωσαν πως επηρεάστηκαν σε πολύ μεγάλο και μεγάλο βαθμό από την πανδημία ενώ σε μικρό βαθμό ή καθόλου μόνο το 6% Ωστόσο, μόλις το 22% των επιχειρήσεων θεωρούν ότι τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας τους έχουν δυσκολέψει σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό. Αντίθετα, το 41% σε μικρό ή καθόλου βαθμό. Το παραπάνω εύρημα επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις για το κόστος προσαρμογής της επιχείρησης στο νέο πλαίσιο λειτουργίας λόγω Covid-19 αφού το 42% δήλωσε ότι το κόστος ήταν μικρό ή μηδαμινό και μόλις το 19% ότι ήταν υψηλό και πολύ υψηλό. Οι επιχειρήσεις μάλιστα με τζίρο έως 45.000 ευρώ ήταν πιο ευαίσθητες στο εν λόγω κόστος προσαρμογής, καθώς το 27% και το 39% αυτών χαρακτήρισαν το κόστος μεγάλο/ πολύ μεγάλο και μέτριο αντίστοιχα (τα μεγέθη για τις επιχειρήσεις άνω των 45.000 διαμορφώθηκαν σε 13% και 30%). Εντούτοις, η αυστηροποίηση των μέτρων από τις 29 Ιουλίου (υποχρεωτική χρήση μάσκας στα καταστήματα λιανικής) ενδέχεται να πιέσει ανοδικά το σχετικό κόστος για το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής
Οι επιχειρήσεις διατηρούν σταθερά αρνητική θέση απέναντι στη λειτουργία τις Κυριακές. Η λειτουργία την Κυριακή, 19 Ιουλίου για περισσότερες από της μισές (53%) επιχειρήσεις δεν επηρέασε τον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ 4 στις 10 υποστήριξαν ότι τον επηρεάζει αρνητικά
Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 27 Ιουλίου και 29 Ιουλίου 2020. Ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, σε πανελλαδικό επίπεδο, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία βάσει τη δραστηριότητα και τη γεωγραφική περιοχή σε επιχειρήσεις που συμμετείχαν στις εκπτώσεις με αντικείμενο τον οικιακό εξοπλισμό, τα ψυχαγωγικά/ επιμορφωτικά είδη και τα την ένδυση/ υπόδηση και δέρμα. Το μέγιστο σφάλμα διαμορφώθηκε στο ±6,8%.
No Result
View All Result
Discussion about this post