No Result
View All Result
Ούτε η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, δεν μπόρεσε να «φρενάρει» την κατακόρυφη πτώση του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας, καθώς 8 στις 10 επιχειρήσεις (81%) είχαν μικρότερο τζίρο σε σχέση με την περσινή περίοδο…
Με την ολοκλήρωση των θερινών εκπτώσεων το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις του 2020.
Όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, οι πωλήσεις κατά την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων σημείωσαν μεγάλη πτώση, με τις επιδόσεις να χειροτερεύουν ακόμη και σε σχέση με το 15νθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου.
Η κατάσταση, αποτελεί πρόδρομο μεγάλων αλλαγών στον χάρτη της αγοράς, οι οποίες θα αρχίσουν να συντελούνται από τον Σεπτέμβριο και μετά.
Κύρια συστατικά αυτής της αλλαγής θα είναι τα νέα «λουκέτα» και μια ακόμη συγκέντρωση της αγοράς πέραν αυτής που έγινε κατά την περίοδο της 10ετούς οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα.
Οι 7 στους 10 επιχειρηματίες (68%) αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος των επιπτώσεων του «κορωνοϊού» και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ότι εκτιμούσαν, ενώ 1 στους 2 θεωρεί ότι η υποχρεωτική χρήση μάσκας πλήττει την επισκεψιμότητα.
Για μειωμένη επισκεψιμότητα των πελατών στα εμπορικά καταστήματα και για καχεκτικές πωλήσεις, κάνει λόγο η ΕΣΕΕ και επισημαίνει πως «τα μέτρα στήριξης που έλαβε η κυβέρνηση φαίνεται να απέτρεψαν την ολοκληρωτική κατάρρευση της αγοράς».
Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας, οι μισές επιχειρήσεις (50%) εκτιμούν πως οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% κατά την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, μόλις 1 στις 4 (26%) σημείωσε ηπιότερη πτώση πωλήσεων έως 20%. Οι επιδόσεις αυτές είναι σαφέστερα χειρότερα από τις αντίστοιχες περσινές.
Για την πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) η αγοραστική κίνηση είναι καλύτερη κατά το εκπτωτικό 15νθήμερο του Ιουλίου, συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται συστηματικά όλα τα προηγούμενα έτη.
Περίπου 1 στους 10 (12%) επιχειρηματίες δήλωσε πως οι πωλήσεις τους ήταν εκείνες που ανέμεναν, αφού είχαν λάβει υπόψη τους την εκδήλωση και τον αντίκτυπο της πανδημίας. Οι μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το 15νθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου δείχνει πως οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για ηπιότερης έντασης αντίκτυπο δεν επιβεβαιώθηκαν.
Η αβεβαιότητα από την κρίση υγείας και η εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας επηρέασε αρνητικά και την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς περισσότερες από 8 στις 10 επιχειρήσεις (82%) κατέγραψαν συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019 και μόλις 1 στις 5 (19%) πως το έχει επηρεάσει θετικά.
Το 85% των επιχειρήσεων θεωρεί πως η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την ψυχολογία των καταναλωτών, χαρακτηρίζοντάς την περισσότερο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι.
Οι 8 στις 10 επιχειρήσεις (79%) υποστήριξε πως η πανδημία έχει επηρεάσει από μεγάλο έως πολύ μεγάλο βαθμό την λειτουργία τους, εκτίμηση η οποία, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί έκπληξη.
Οι απαντήσεις των επιχειρήσεων σχετικά με το κόστος προσαρμογής στο νέο πλαίσιο λειτουργίας που υπαγορεύει ο Covid-19 φαίνονται μοιρασμένες.
Ειδικότερα, το 31% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζει το κόστος από μεγάλο έως πολύ μεγάλο ενώ το 30% από μικρό έως πολύ μικρό. Ενδεχομένως, η διαφοροποίηση αυτή μπορεί να οφείλεται και στο μέγεθος των επιχειρήσεων ή/και στο είδος.
Σχεδόν σε 3 από 4 επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους.
Ωστόσο, η υγειονομική κρίση και τα μέσα ατομικής προστασίας υπαγόρευσαν τον ισχυρό περιορισμό της χρήσης μετρητών (μόνο στο 4% των επιχειρήσεων χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μετρητά).
No Result
View All Result
Discussion about this post