N-takosnews
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Υπόλοιποι Δήμοι
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Επιχειρηματικά νέα
  • Ιατρικά
  • Κοινωνικά
  • Κους Κους
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Υπόλοιποι Δήμοι
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Επιχειρηματικά νέα
  • Ιατρικά
  • Κοινωνικά
  • Κους Κους
No Result
View All Result
N-takosnews
No Result
View All Result
Aρχική Απόψεις

Περί αξιολογήσεως των εκπαιδευτικών

Στον Ν. 1304/7-12-1982 (ΦΕΚ 144), [εκδόθηκε επί Υπουργού Παιδείας Απόστολου Κακλαμάνη], άρθρο 1, προβλέπεται:

26 Νοεμβρίου 2022
in Απόψεις
0
Περί αξιολογήσεως των εκπαιδευτικών
3
SHARES
142
Προβολές
Share on FacebookShare on Twitter

Στον Ν. 1304/7-12-1982 (ΦΕΚ 144), [εκδόθηκε επί Υπουργού Παιδείας Απόστολου Κακλαμάνη], άρθρο 1, προβλέπεται:

«1 […] Έργο του Σχολικού Συμβούλου είναι η επιστημονική – παιδαγωγική καθοδήγηση και η συμμετοχή στην αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, καθώς και η ενθάρρυνση κάθε προσπάθειας για την επιστημονική έρευνα στο χώρο της εκπαίδευσης. 2, στ) (Ο Σχολικός Σύμβουλος) Μετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης του διδακτικού προσωπικού και κατά περίπτωση στα αρμόδια συλλογικά όργανα. 3. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων καθώς και η διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού καθορίζονται λεπτομερέστερα με Π. Διατάγματα, που εκδίδονται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Τα εξειδικευμένα καθήκοντα των Σχολικών Συμβούλων καθορίστηκαν με Υπουργική Απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας Νικ. Γκεσούλη  (ΦΕΚ 1340/16-10-2002), μετά από είκοσι (20) χρόνια. Εκεί στο άρθρο 1, παράγρ. 2, εδάφιο στ) αναφέρεται: «(Ο Σχολικός Σύμβουλος) Μετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης του διδακτικού προσωπικού και κατά περίπτωση στα αρμόδια συλλογικά όργανα».

Στο άρθρο 7, 1 αναφέρεται: «Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν την ευθύνη της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών του αντίστοιχου κλάδου μιας περιφέρειας που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ενθαρρύνουν κάθε προσπάθεια για επιστημονική έρευνα στο χώρο της εκπαίδευσης και συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών των σχολείων της περιοχής τους.

Στο άρθρο 8 αναφέρεται: «Έργο των Σχολικών Συμβούλων.

  1. […] δ. (Ο Σχολικός Σύμβουλος) Συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Σκοπό εν γένει της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης είναι η επισήμανση αδυναμιών και δυσκολιών στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, η παροχή βοήθειας για την αναίρεσή τους, η ενίσχυση πρωτοβουλιών και η δημιουργία θετικών κινήτρων στην εκπαίδευση. ε. Όταν ο Σχολικός Σύμβουλος διαπιστώνει ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί εμφανίζουν αδυναμία στην άσκηση του εκπαιδευτικού έργου, παράλληλα με την σύνταξη της υπηρεσιακής έκθεσης, προτείνει να εφαρμοστεί πρόγραμμα επιμόρφωσης, αναλυτικά σε καθέναν από αυτούς. Η πρόταση γίνεται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και έχει ως σκοπό να επιτευχθεί η επιδιωκόμενη βελτίωση στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο από τους εκπαιδευτικούς.

  2. Στο έργο του Σχολικού Συμβούλου βασικό στοιχείο είναι η συνεχής φροντίδα και υποχρέωση για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, για υποστήριξη στις καθημερινές διδακτικές ανάγκες, για την ανάληψη πρωτοβουλιών με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας σε κάθε μάθημα, σύμφωνα με τις επιταγές της σύγχρονης ψυχοπαιδαγωγικής θεωρίας και μεθοδολογίας. 7. Τέλος ο Σχολικός Σύμβουλος ενθαρρύνει την εφαρμογή πιο αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας, καθώς και τη χρήση σύγχρονων μέσων εκπαιδευτικής τεχνολογίας».

Πολύ καλά όλα αυτά, αλλά αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν έγινε ποτέ. Πρώτον διότι, ναι μεν καθορίστηκαν κάποια καθήκοντα των Σχολικών Συμβούλων και προβλεπόταν η αξιολόγηση, αλλά δεν καθορίστηκε πώς θα γινόταν. Δεύτερον, διότι στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο Σχολικός Σύμβουλος αδυνατούσε ακόμη και να παρακολουθήσει διδασκαλίες εκπαιδευτικών, έστω και για να συζητήσει μετά το μάθημα σχετικά με αυτό, επειδή αντιδρούσαν οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ. Εγώ είχα παρακολουθήσει μερικές με την συναίνεση των φιλολόγων, σε κάθε περίπτωση. Σε μία από αυτές, σε Λύκειο των Τρικάλων, προφανώς επειδή είχε «πέσει σύρμα» από κάποιον, δέχτηκα τηλεφώνημα από μέλος της ΟΛΜΕ, που διαμαρτυρήθηκε «γιατί μπήκα στην τάξη». Έλαβε βεβαίως την δέουσα απάντηση.

Σχετικό με αυτά είναι ένα άρθρο του Κώστα Γεωργουσόπουλου με τίτλο «Ανήκουστα», που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα των Αθηνών «ΤΑ ΝΕΑ», φύλλο της 29-8-2012. Γράφει εκεί: «Ο πρώτος  υπουργός Παιδείας που έθεσε την αυτονόητη απαίτηση οι Έλληνες εκπαιδευτικοί να αξιολογούνται στο έργο τους, δηλαδή να αξιολογείται και η γνωστική του αντικειμένου που διδάσκουν, η επάρκεια και η μέθοδος που το μεταδίδουν, καθώς και το ήθος τους εντός και εκτός του σχολείου, αλλά συνάμα και η κοινωνική τους αποδοχή, ήταν ο  Απόστολος Κακλαμάνης. Βρέθηκε μπροστά σε τοίχο· συνδικαλιστές […] με πολύμηνες απεργίες ματαίωναν κάθε τέτοια προοπτική. […] Αλλά έφτασαν να απαγορεύουν στους εκπαιδευτικούς συμβούλους (που αντικατέστησαν τους γενικούς επιθεωρητές) να πλησιάζουν τα σχολεία. […]

Έχει γούστο να διαβάσετε το διήγημα του φίλου έξοχου πεζογράφου Χρ. Μηλιώνη  με τίτλο “Ο χαφιές μου”. Ο Μηλιώνης ήταν από τους πρώτους, μαζί με άλλους έξοχους λογοτέχνες, εκπαιδευτικούς που έγινε Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων. Αφηγείται λοιπόν πως ανακάλυψε ότι, όταν έφευγε από το σπίτι του κάθε πρωί, τον ακολουθούσε ένα μοτοσακό όπου ο «χαφιές» του, ανάλογα με του πού κατευθυνόταν, τηλεφωνούσε στο Γυμνάσιο ή το Λύκειο που επρόκειτο να επισκεφτεί ο “μπαμπούλας”. Τώρα που υιοθετήθηκε πάλι η αξιολόγηση, τα φοβερά συνδικάτα απαιτούν να μην έχει “λέε” η αρνητική αξιολόγηση “τιμωρητικό” χαρακτήρα».

Επαναλαμβάνω. Το Διάταγμα του 1982 και η Υπουργική Απόφαση του 2002 προβλέπουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά δεν καθορίζουν το πώς θα γίνεται, με αποτέλεσμα από το 1982 έως σήμερα (2022) κανένας εκπαιδευτικός δεν έχει αξιολογηθεί. Προάγονται, καταλαμβάνουν διευθυντικές κ.ά. θέσεις χωρίς καμιά αξιολόγηση, παρά μόνον με κάποια συνέντευξη στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Μία φορά μόνον έγιναν γραπτές εξετάσεις. Και ήρθε το 2018, εγώ είχα ήδη συνταξιοδοτηθεί το 2011, οπότε, επί υπουργίας Κων/νου Γαβρόγλου, με τον Ν. 4547/12-6-2018 καταργήθηκε ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων και αντικαταστάθηκε από αυτόν των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Και εδώ προβλέπεται «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών αλλά μόνο στα χαρτιά. Το 2021 (υπουργός Νίκη Κεραμέως) επήλθαν κάποιες τροποποιήσεις με τις οποίες αυξάνεται η γραφειοκρατία αλλά ουσία μηδέν.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν βρήκε τρόπο να επιβάλει την αξιολόγηση. Κι αυτό, γιατί, κατά την γνώμη μου, καμία Κυβέρνηση δεν το θέλει πραγματικά, φοβούμενη το «πολιτικό κόστος», όπως βέβαια το αντιλαμβάνονται οι πολιτικοί μας. Εμείς είμαστε και εδώ πρωτοπόροι παγκοσμίως.

Θεόδωρος Νημάς

Φιλόλογος

Share1Tweet1Share

Πρόσφατα Posts

Αποδόμηση του ΕΣΥ με την απόδοση Υπηρεσιών του σε ιδιώτες
Απόψεις

Αποδόμηση του ΕΣΥ με την απόδοση Υπηρεσιών του σε ιδιώτες

3 Φεβρουαρίου 2023
Αίτημα Τσίπρα για διάλυση της Βουλής και οξύτατη αντίδραση της Ν.Δ
Απόψεις

Αίτημα Τσίπρα για διάλυση της Βουλής και οξύτατη αντίδραση της Ν.Δ

31 Ιανουαρίου 2023
Στον απόηχο της μομφής
Απόψεις

Στον απόηχο της μομφής

31 Ιανουαρίου 2023
Αναδεικνύουμε τον δασικό και πολιτιστικό πλούτο που διαθέτει η χώρα μας
Απόψεις

Αναδεικνύουμε τον δασικό και πολιτιστικό πλούτο που διαθέτει η χώρα μας

30 Ιανουαρίου 2023
Το ατιμωτικό ποινικό αδίκημα της συκοφαντίας δεν πρέπει να διαπράττεται μέσα στην Βουλή
Απόψεις

Το ατιμωτικό ποινικό αδίκημα της συκοφαντίας δεν πρέπει να διαπράττεται μέσα στην Βουλή

27 Ιανουαρίου 2023
Πράξη απελπισίας η πρόταση μομφής του ΣΥΡΙΖΑ
Απόψεις

Πράξη απελπισίας η πρόταση μομφής του ΣΥΡΙΖΑ

27 Ιανουαρίου 2023
Επόμενο άρθρο
Δικαίωση αγώνων μετά από 14 χρόνια και ο αγώνας συνεχίζεται

Δικαίωση αγώνων μετά από 14 χρόνια και ο αγώνας συνεχίζεται

Μοιραία σύγκρουση για 25χρονο με …αγριογούρουνο

Μοιραία σύγκρουση για 25χρονο με ...αγριογούρουνο

“’Εφυγε” ο Βασίλης Αλεξίου

“’Εφυγε” ο Βασίλης Αλεξίου

Discussion about this post

Πρόσφατα

Αποδόμηση του ΕΣΥ με την απόδοση Υπηρεσιών του σε ιδιώτες

Αποδόμηση του ΕΣΥ με την απόδοση Υπηρεσιών του σε ιδιώτες

3 Φεβρουαρίου 2023
Νέοι Τομεάρχες της ΔΕΕΠ Ν.Δ. Τρικάλων και άφιξη της Άννα –Μισέλ Ασημακοπούλου

Νέοι Τομεάρχες της ΔΕΕΠ Ν.Δ. Τρικάλων και άφιξη της Άννα –Μισέλ Ασημακοπούλου

3 Φεβρουαρίου 2023
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην Ενεργειακή Κοινότητα του Επιμελητηρίου Τρικάλων

Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην Ενεργειακή Κοινότητα του Επιμελητηρίου Τρικάλων

3 Φεβρουαρίου 2023
Σε πανδημία έχει εξελιχθεί η καρδιακή ανεπάρκεια

Σε πανδημία έχει εξελιχθεί η καρδιακή ανεπάρκεια

3 Φεβρουαρίου 2023
Στους ρυθμούς της «Μπάρμπαρα» και η Θεσσαλία

Στους ρυθμούς της «Μπάρμπαρα» και η Θεσσαλία

3 Φεβρουαρίου 2023

Δημοφιλή

  • Σε πανδημία έχει εξελιχθεί η καρδιακή ανεπάρκεια

    Σε πανδημία έχει εξελιχθεί η καρδιακή ανεπάρκεια

    10 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Στους ρυθμούς της «Μπάρμπαρα» και η Θεσσαλία

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • Αποδόμηση του ΕΣΥ με την απόδοση Υπηρεσιών του σε ιδιώτες

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • Νέοι Τομεάρχες της ΔΕΕΠ Ν.Δ. Τρικάλων και άφιξη της Άννα –Μισέλ Ασημακοπούλου

    6 shares
    Share 2 Tweet 2
  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Υπόλοιποι Δήμοι
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Επιχειρηματικά νέα
  • Ιατρικά
  • Κοινωνικά
  • Κους Κους