No Result
View All Result
Ήταν 7 Μαΐου 1824 και παρουσιάζεται στο κατάμεστο «Κερντνερτορτεάτερ» της Βιέννης, ένας ύμνος στην χαρά και την παγκόσμια συναδέλφωση.
Η 9η Συμφωνία του Μπετόβεν που ο Γερμανός Συνθέτης, χρειάστηκε 6 χρόνια να ολοκληρώσει ένα έργο κολοσσιαίων διαστάσεων δεδομένου και των προβλημάτων κωφότητας που αντιμετώπιζε.
Το κορυφαίο ανθρώπινο δημιούργημα στον τομέα της μουσικής και ασφαλώς το σπουδαιότερο έργο του Μπετόβεν, έδωσε την δυνατότητα να ενσωματωθεί φωνητική μουσική σε συμφωνικό έργο
Ο Μπετόβεν επιθυμούσε η πρεμιέρα της 9ης Συμφωνίας να δοθεί στο Βερολίνο και όχι στη Βιέννη, όπως τον προέτρεπαν φίλοι και χρηματοδότες, επειδή το έργο ήταν αφιερωμένο στον Πρώσσο βασιλιά Φρειδερίκο – Γουλιέλμο τον 3ο και ο ίδιος δεν συμφωνούσε με το μουσικό κλίμα της πρωτεύουσας των Αψβούργων.
Εκτός του αρχιμουσικού Μίκαελ Ουμλάουφ, που διηύθυνε την συναυλία, στη σκηνή βρισκόταν και ο κωφός Μπετόβεν. Η κοινή συνύπαρξη των δύο επί σκηνής είχε αποδειχθεί καταστροφική σε μια γενική πρόβα της όπερας «Φιντέλιο» πριν από 2 χρόνια, με αποτέλεσμα ο Ούμλαουφ να ζητά από τους μουσικούς και τους μονωδούς να αγνοήσουν τις υποδείξεις του Μπετόβεν και να υπακούουν μόνο σε αυτόν.
Η συναυλία κύλησε ομαλά και το νέο έργο φαίνεται ότι ενθουσίασε το ακροατήριο, που ξέσπασε σε επευφημίες και χειροκροτήματα στο φινάλε. Ο κουφός Μπετόβεν, με γυρισμένη την πλάτη στο κοινό και προσηλωμένος στο έργο, φυσικό ήταν να μην καταλάβει τίποτα.
Όταν η κοντράλτο Καρολίν Ούνγκερ τον βοήθησε να στραφεί προς το ακροατήριο και να αντιληφθεί τις αντιδράσεις του, συγκινήθηκε βαθύτατα.
Η παρουσίαση της «Ενάτης» αποδείχτηκε θρίαμβος για τον Μπετόβεν.
Δέχθηκε 5 μπιζαρίσματα, γεγονός που θεωρήθηκε απαράδεκτο έως και απρεπές για ένα κοινό θνητό, καθώς οι ανάλογες τιμές προς τον βασιλιά δεν ξεπερνούσαν τα 3 μπιζαρίσματα. Παρά την αποδοχή του κόσμου, το έργο δέχθηκε χλιαρές έως αρνητικές κριτικές.
No Result
View All Result
Discussion about this post