No Result
View All Result
Το ημερολόγιο έδειχνε 21 Αυγούστου 1911 όταν «Μόνα Λίζα» ή «Τζοκόντα» το δημοφιλέστερο έργο ζωγραφικής του Λεονάρντο Ντα Βίντσι που φιλοτεχνήθηκε στην Φλωρεντία της Ιταλίας, βρέθηκε ξανά στην Ιταλία…
Το Μουσείο του Λούβρου στην Γαλλία έκλεισε λόγω της καθιερωμένης αργίας της Δευτέρας και μέσα σε αυτό, βρέθηκε μεταμφιεσμένος σε συντηρητή τέχνης έργων ο 30χρονος Βιτσέντζο Περούτζια με καταγωγή από το Κόμο της Ιταλίας και για ένα διάστημα είχε δουλέψει ως ξυλουργός στο Λούβρο.
Προσέγγισε τον διάσημο πίνακα, έβγαλε την κορνίζα και έκρυψε τον πίνακα κάτω από τη φόρμα του και βγήκε άνετα από το Μουσείο κατευθυνόμενος στο κρησφύγετό του 1 χιλιόμετρο από το Μουσείο.
Την άλλη μέρα ο ζωγράφος Λουί Μπερού, που συνήθιζε να ζωγραφίζει αντίγραφα της «Τζοκόντα» και να τα πουλά στους επισκέπτες του Μουσείου, παρατήρησε με έκπληξη ότι ο πίνακας απουσίαζε από την θέση του. Το ανέφερε στον αρμόδιο φύλακα, ο οποίος του απάντησε ότι ίσως να βρισκόταν για συντήρηση.
Όταν διαπιστώθηκε ότι η Μόνα Λίζα δεν βρισκόταν στο συντηρητήριο σήμανε συναγερμός. Οι πόρτες του Μουσείου σφραγίστηκαν, τα σύνορα της Γαλλίας έκλεισαν και την υπόθεση ανέλαβε η αστυνομία, με επικεφαλής τον επιθεωρητή Λουί Λεπέν. Μία από τις πρώτες ενέργειες της γαλλικής κυβέρνησης ήταν να θέσει σε διαθεσιμότητα τον διευθυντή του Λούβρου Τεοφίλ Ομόλ, ο οποίος πριν από λίγους μήνες κόμπαζε ότι κανείς δεν μπορεί να κλέψει τη Μόνα Λίζα από το Μουσείο του…
Οι έρευνες ξεκίνησαν και οι …θεωρίες για τον δράστη της κλοπής «οργίασαν», ενώ υπήρξαν ακόμη και συλλήψεις αθώων για την κλοπή ακόμη και του Πικάσο.
Για τα επόμενα 2 χρόνια οι έρευνες περιέπεσαν σε τέλμα, παρότι οι κλέφτες επικηρύχτηκαν με μεγάλα ποσά από το κράτος και ιδιώτες.
Τον Νοέμβριο του 1913, ο Ιταλός γκαλερίστας Αλφρέντο Τζέρι, λάμβανε γράμμα ταχυδρομημένο από το Παρίσι. Ο αποστολέας του, κάποιος Λεονάρντο Βιτσέντσο, του έγραφε ότι έχει στην κατοχή του τη Μόνα Λίζα και ότι σκόπευε να την χαρίσει στην Ιταλία, αφού λάμβανε μια εύλογη αμοιβή.
Ο Τζέρι έκλεισε ραντεβού στον Βιτσέντζο τον Δεκέμβριο στην γκαλερί του στην Φλωρεντία και ο Βιτσέντζο σε δωμάτιο ξενοδοχείου άνοιξε ένα μπαούλο και από ένα κρυφό πάτο φανέρωσε τον διάσημο πίνακα και στο δωμάτιο όρμησαν Αστυνομικοί οι οποίοι συνέλαβαν τον Βιτσέντσο.
Κατά την διάρκεια της ανάκρισης αποκαλύφθηκε ότι το πραγματικό όνομα του Λεονάρντο Βιτσέντζο ήταν Βιτσέντζο Περούτζια.
Όταν έγινε γνωστό ότι ο πίνακας ήταν ο αυθεντικός, υπήρξε κύμα συμπάθειας για τον δράστη με την κοινή γνώμη να θεωρεί την πράξη του «πατριωτική», αφού το βασικό του κίνητρο ήταν να φέρει τη Μόνα Λίζα στην κοιτίδα της. Οι δικαστές, τον καταδίκασαν σε ολιγόμηνη φυλάκιση.
Η Μόνα Λίζα παρέμεινε για ένα μήνα στην Ιταλία, προτού επιστρέψει στην Γαλλία με ειδικά φυλασσόμενο βαγόνι της ταχείας Μιλάνου – Παρισίων και περίπου 60.000 άνθρωποι την κατευόδωσαν στον σιδηροδρομικό σταθμό του Μιλάνου…
Στις 4 Ιανουαρίου 1914 εγκαταστάθηκε και πάλι στο Λούβρο, όπου εκτίθεται έως σήμερα, κάτω από πρωτοφανή μέτρα ασφαλείας.
No Result
View All Result
Discussion about this post