Θα επιτρέψουμε για μια ακόμη φορά μια μεγάλη ευκαιρία για τα παιδιά μας και τον τόπο μας να πάει χαμένη;

Σύμφωνα με το «Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της  Επιτροπής του Νομπελίστα Χριστόφορου Πισσαρίδη, καταγράφονται σειρά «αγκυλώσεων» στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Ειδικότερα στην έκθεση, αναφέρονται μεταξύ των άλλων τα εξής:

«Tα αποτελέσματα των Ελλήνων μαθητών σε διεθνείς συγκρίσεις είναι απογοητευτικά.  Στο πρόγραμμα PISA (Programfor International Student Assessment )του ΟΟΣΑ το 2018 για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων 15χρονων μαθητών σε 3 τομείς (Μαθηματικά , Φυσικές  Επιστήμες  και κατανόηση  κειμένου), η Ελλάδα βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ και στην τελευταία 4άδα ή 5άδα της Ε.Ε., ανεξαρτήτως του εξεταζόμενου αντικειμένου.

Τα ποσοστά μαθητών δε, με χαμηλές επιδόσεις είναι πολύ υψηλά στην  Ελλάδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ε.Ε., ενώ τα ποσοστά με πολύ υψηλές επιδόσεις είναι αντίστοιχα πολύ χαμηλότερα από τον μέσο όρο της Ε.Ε.

Παρατηρείται επίσης σχεδόν παντελής έλλειψη αξιολόγησης εκπαιδευτικών δομών και εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και κοινωνικής λογοδοσίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων».

Συνεπώς όσο και αν θέλουμε να «ευλογούμε τα γένια μας», τα στοιχεία δυστυχώς είναι αμείλικτα. Κάτι δεν πάει σίγουρα καλά με την Παιδεία στην χώρα μας δεκαετίες τώρα. Και αυτό δεν χρειάζεται, να είσαι νομπελίστας ασφαλώς για να το διαπιστώσεις…

Ερωτάται λοιπόν σε όλους τους διαφωνούντες στην ίδρυση Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων στον τόπο μας:

Συμπερασματικά λοιπόν. Ανεξάρτητα από την όποια ιδεολογική τοποθέτηση του καθενός από εμάς, μπορούμε να συμφωνήσουμε τουλάχιστον στο γεγονός, ότι η αναβάθμιση της Παιδείας, αποτελεί κοινό τόπο για όλους μας, καθώς αποτελεί αναμφισβήτητα τον σημαντικότερο πυλώνα, τόσο για την πρόοδο των παιδιών μας, όσο και για την πολυπόθητη ανάπτυξη της χώρας μας;

Αν συμφωνήσουμε έστω σε αυτό, τα υπόλοιπα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα τα βρούμε, αρκεί να μην βυθιστούμε για μία ακόμη φορά στην ακατάσχετη θεωρητικολογία και μεμψιμοιρία, να μην εγκλωβιστούμε στο στενό πλαίσιο των συνδικαλιστικών και συντεχνιακών πρακτικών και συμφερόντων και το σημαντικότερο, να μην φοβηθούμε…

Ήρθε η ώρα λοιπόν, να αναλάβει ο καθένας από εμάς την ευθύνη που του αναλογεί. Ήρθε η ώρα να αποδείξουμε, εάν είμαστε πραγματικά μια έξυπνη πόλη ή αν θέλουμε σε κάθε περίπτωση να γίνουμε κάποια στιγμή στο μέλλον, πραγματικά μια έξυπνη πόλη…

Προσωπικά, αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη, προκειμένου, να δημιουργηθούν Πρότυπα και Πειραματικά  Σχολεία στον Νομό μας, γιατί είμαι βαθιά πεπεισμένη, ότι θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Βασική μου άλλωστε πολιτική αρχή, αποτελούσε διαχρονικά, η εδραία πεποίθηση, αλλά και επιδίωξη, να είμαι κυρίως χρήσιμη στον τόπο μου και όχι απλά αρεστή, με όποιο πολιτικό κόστος, με όποιο τίμημα και αν αυτό συνεπάγεται…

Κατερίνα Παπακώστα

Βουλευτής Τρικάλων της Ν.Δ.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ: https://n-takosnews.gr/kataggelia-se-varos-tis-dieythyntrias-v-vathmias-ekpaideysis-trikalon/