Ήταν 19 Ιανουαρίου 1947 και η Ελλάδα αποκτά τον δικό της …Τιτανικό.
Το ατμόπλοιο «Χειμάρρα», βυθίζεται στον Νότιο Ευβοϊκό και παρασέρνει στον θάνατο τουλάχιστον 383 ανθρώπους…
Ανάμεσά τους πολλά γυναικόπαιδα, πολιτικοί κρατούμενοι και χωροφύλακες συνοδοί και γίνεται το πιο πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα στην Ελλάδα.
Το ατμόπλοιο, ανήκε προηγουμένως στην Γερμανία με την ονομασία «Χέρτα» και δόθηκε στην Ελλάδα ως πολεμική επανόρθωση και το εκμεταλλευόταν το Δημόσιο.
Απέπλευσε στις 8:30 το πρωί της 18ης Ιανουαρίου 1947, από την Θεσσαλονίκη για τον Πειραιά, με 544 επιβάτες και 86 άνδρες πλήρωμα.
Στις 4:10 τα ξημερώματα της 19ης Ιανουαρίου, ενώ έπλεε στον Νότιο Ευβοϊκό προσέκρουσε λόγω της πυκνής ομίχλης στις βραχονησίδες «Βερδούγια», μεταξύ Νέων Στύρων και Αγίας Μαρίνας. Είναι η επικρατέστερη εκδοχή του ναυαγίου, γιατί υποστηρίζονται και άλλες απόψεις, όπως ότι προσέκρουσε σε μαγνητική θαλάσσια νάρκη ή ότι έγινε σαμποτάζ.
Σε κάθε περίπτωση, υπήρξε εισροή υδάτων και σοβαρό πρόβλημα στο πηδάλιο του πλοίου, με αποτέλεσμα να παραμείνει ακυβέρνητο, ενώ ο πανικός που ακολούθησε, δεν μπόρεσε νε ελεγχθεί από το πλήρωμα κατά την εγκατάλειψη του σκάφους, που έγινε τελείως ανεξέλεγκτα.
Το πλοίο, βυθίστηκε μιάμιση ώρα αργότερα και σε απόσταση μόλις 1 μιλίου από την Αγία Μαρίνα, ο πανικός που επικράτησε κατά την εγκατάλειψη του πλοίου, το φοβερό ψύχος και τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα της περιοχής είχαν τον προαναφερόμενο τραγικό απολογισμό.
Στη δίκη που ακολούθησε, ο δεύτερος πλοίαρχος Μπέρτολς, που ήταν βάρδια την ώρα του ναυαγίου, καταδικάστηκε σε φυλάκιση 20 μηνών και ο πλοίαρχος Μπελέσης σε φυλάκιση 15 μηνών με αναστολή.
Για την απώλεια του πλοίου το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε από την ασφάλεια 70.000 λίρες Αγγλίας.