Ήταν 29 Οκτωβρίου του1959, όταν αεροπλάνο που εκτελούσε δρομολόγιο της νεοσύστατης Ολυμπιακής Αεροπορίας από την Αθήνα προς την Θεσσαλονίκη κατέπεσε λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Ελληνικού, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 18 επιβαίνοντες (3μελές πλήρωμα, 13 Έλληνες και 2 Αυστριακοί επιβάτες).
Το αεροπλάνο, ελικοφόρο τύπου DC-3 (Ντακότα), με κυβερνήτη τον απόστρατο σμήναρχο της Πολεμικής Αεροπορίας Αναστάσιο Καλοβυρνά, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Ελληνικού στις 5.10 το απόγευμα, έχοντας μικρή καθυστέρηση.
Στις 5.25 ο Κυβερνήτης, δεν είχε έρθει σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας για να ενημερώσει για την πορεία του αεροπλάνου και μετά τις 6 το απόγευμα σήμανε συναγερμός.
Ένας βοσκός είδε αεροπλάνο να πέφτει φλεγόμενο μεταξύ Αυλώνα και Μαλακάσας και ειδοποίησε τη Χωροφυλακή.
Οι άνδρες της τοπικής Χωροφυλακής που μετέβησαν πρώτοι στην περιοχή του δυστυχήματος βρέθηκαν μπροστά στο φριχτό θέαμα με διαμελισμένα και απανθρακωμένα σώματα.
Ένα από τα φτερά του αεροπλάνου είχε αποκοπεί και βρισκόταν σε απόσταση 4 χιλιομέτρων από την άτρακτο του αεροπλάνου.
Το επίσημο πόρισμα, που εκδόθηκε αρκετούς μήνες αργότερα, έδειξε ως βασικό αίτιο του δυστυχήματος την βλάβη του κινητήρα κατά την διάρκεια της απογείωσης.
Discussion about this post