Στον Ν. 1304/7-12-1982 (ΦΕΚ 144), [εκδόθηκε επί Υπουργού Παιδείας Απόστολου Κακλαμάνη], άρθρο 1, προβλέπεται:
«1 […] Έργο του Σχολικού Συμβούλου είναι η επιστημονική – παιδαγωγική καθοδήγηση και η συμμετοχή στην αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, καθώς και η ενθάρρυνση κάθε προσπάθειας για την επιστημονική έρευνα στο χώρο της εκπαίδευσης. 2, στ) (Ο Σχολικός Σύμβουλος) Μετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης του διδακτικού προσωπικού και κατά περίπτωση στα αρμόδια συλλογικά όργανα. 3. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων καθώς και η διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού καθορίζονται λεπτομερέστερα με Π. Διατάγματα, που εκδίδονται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Τα εξειδικευμένα καθήκοντα των Σχολικών Συμβούλων καθορίστηκαν με Υπουργική Απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας Νικ. Γκεσούλη (ΦΕΚ 1340/16-10-2002), μετά από είκοσι (20) χρόνια. Εκεί στο άρθρο 1, παράγρ. 2, εδάφιο στ) αναφέρεται: «(Ο Σχολικός Σύμβουλος) Μετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης του διδακτικού προσωπικού και κατά περίπτωση στα αρμόδια συλλογικά όργανα».
Στο άρθρο 7, 1 αναφέρεται: «Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν την ευθύνη της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών του αντίστοιχου κλάδου μιας περιφέρειας που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ενθαρρύνουν κάθε προσπάθεια για επιστημονική έρευνα στο χώρο της εκπαίδευσης και συμμετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών των σχολείων της περιοχής τους.
Στο άρθρο 8 αναφέρεται: «Έργο των Σχολικών Συμβούλων.
-
[…] δ. (Ο Σχολικός Σύμβουλος) Συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών, όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Σκοπό εν γένει της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης είναι η επισήμανση αδυναμιών και δυσκολιών στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, η παροχή βοήθειας για την αναίρεσή τους, η ενίσχυση πρωτοβουλιών και η δημιουργία θετικών κινήτρων στην εκπαίδευση. ε. Όταν ο Σχολικός Σύμβουλος διαπιστώνει ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί εμφανίζουν αδυναμία στην άσκηση του εκπαιδευτικού έργου, παράλληλα με την σύνταξη της υπηρεσιακής έκθεσης, προτείνει να εφαρμοστεί πρόγραμμα επιμόρφωσης, αναλυτικά σε καθέναν από αυτούς. Η πρόταση γίνεται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και έχει ως σκοπό να επιτευχθεί η επιδιωκόμενη βελτίωση στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο από τους εκπαιδευτικούς.
-
Στο έργο του Σχολικού Συμβούλου βασικό στοιχείο είναι η συνεχής φροντίδα και υποχρέωση για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, για υποστήριξη στις καθημερινές διδακτικές ανάγκες, για την ανάληψη πρωτοβουλιών με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας σε κάθε μάθημα, σύμφωνα με τις επιταγές της σύγχρονης ψυχοπαιδαγωγικής θεωρίας και μεθοδολογίας. 7. Τέλος ο Σχολικός Σύμβουλος ενθαρρύνει την εφαρμογή πιο αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας, καθώς και τη χρήση σύγχρονων μέσων εκπαιδευτικής τεχνολογίας».