ΟΧΙ στην παράταση του σχολικού έτους

Με έκπληξη ακούσαμε από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κεραμέως ότι παρατείνεται η φετινή σχολική χρονιά έως τις 25 Ιουνίου μεταξύ των άλλων για «….ψυχολογικούς λόγους»!

Αλήθεια ποιοι παράγοντες ενισχύουν την άποψη της αναγκαιότητας παράτασης του σχολικού έτους;

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου όφειλε εξ΄ αρχής να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προέκυψαν από την πανδημία για την προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, για τα οποία είχε πάρει θέση ο κλάδος, ενισχύοντας την μαθητική κοινότητα αλλά και τους Γονείς και Εκπαιδευτικούς έτσι ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης.

Είναι υποκριτικός ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την παράταση του σχολικού έτους 2020-21, καθώς αυτή δεν αποσκοπεί στην κάλυψη της ύλης (πως θα μπορούσε άλλωστε αυτό να γίνει μέσα σε 10 μέρες) αλλά στην προσπάθεια να καλύψει ως ηγεσία τις παραλείψεις στην διαχείριση της πανδημίας και στην ενδεχόμενη παγίωση της παράτασης τα επόμενα χρόνια.

Το Δ.Σ. του Σ.Ε.Π.Ε. Τρικάλων συντεταγμένα με την ΔΟΕ είχε ζητήσει με την λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς:

Όλ’ αυτά είχαν ως συνέπεια τη διασπορά του ιού και το αναπόφευκτο κλείσιμο των σχολικών μονάδων τον Νοέμβριο έως τις διακοπές των Χριστουγέννων και τον Μάρτιο έως τις διακοπές του Πάσχα.

Ακόμη και την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων που τα μαθήματα, με σχετικές εγκυκλίους παραδίδονταν κανονικά μέσω της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας δεν φρόντισε να έχει η κάθε οικογένεια πρόσβαση στο αγαθό της μόρφωσης των παιδιών της.

Πολλοί μαθητές δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης του απαραίτητου εξοπλισμού (υπολογιστής, ταμπλέτα ή κινητό τηλέφωνο), αλλά και σύνδεσης στο διαδίκτυο.

Έτσι δημιουργήθηκαν «μαθητές δύο ταχυτήτων» με τους Εκπαιδευτικούς να αγωνίζονται νύχτα μέρα να καλύψουν τα όποια κενά και να ενισχύσουν αυτούς τους μαθητές.

Οι υποσχέσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. για κάλυψη των ασθενέστερων οικογενειών με τον αντίστοιχο εξοπλισμό παρέμειναν τελικά στις καλένδες.

Ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα Ειδικά σχολεία, που δεν έκλεισαν ούτε μία μέρα την περίοδο που όλες οι σχολικές μονάδες γενικής παιδείας ήταν κλειστές, τίθεται το ερώτημα: Γιατί παρατείνεται η λειτουργία τους ως το τέλος Ιουνίου; Σε τι αποσκοπεί η συγκεκριμένη παράταση του σχολικού έτους στα Ειδικά σχολεία;

Επιπλέον έχει αναλογιστεί το ΥΠΑΙΘ την δυσκολία πραγματοποίησης της διδασκαλίας για όλους τους εμπλεκομένους τον Ιούνιο με την αφόρητη ζέστη που επικρατεί στις σχολικές αίθουσες;

Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το δημόσιο σχολείο δεν έχει ανάγκη από 10ήμερη παράταση του διδακτικού έτους αλλά από μόνιμους διορισμούς μιας και τα κενά για την επόμενη σχολική χρονιά θα είναι πολύ περισσότερα λόγω συνταξιοδότησης, από διδακτήρια με σύγχρονες αντισεισμικές προδιαγραφές, από μέτρα αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού, από επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στην βάση των παιδαγωγικών αναγκών, από ενίσχυση όλων των υποστηρικτικών δομών όπως αυτή των διορισμών Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών σε όλες τις σχολικές μονάδες, δημιουργία τμημάτων ένταξης κ.ο.κ.

Αντιστεκόμαστε στην παράταση του σχολικού έτους γιατί δεν συνδέεται με παιδαγωγικούς κι ουσιαστικούς λόγους.

Είναι απόδειξη έλλειψης των αναγκαίων μέτρων για τα οποία φέρει το ΥΠΑΙΘ ακέραια την ευθύνη.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.ΤΡΙΚΑΛΩΝ