Κύριε Παπαστεργίου, με την φτώχεια δεν παίζουμε

Κάπως έτσι φαντάζει η επικίνδυνα έξυπνη πρόταση του κ. Παπαστεργίου, να αποδίδεται μέρος των εσόδων του «χαρατσιού» της ελεγχόμενης στάθμευσης, που αποφάσισε να εφαρμόσει στην πόλη μας, σε ανήμπορους οικονομικά συμπολίτες μας.

Ντροπή κ. Παπαστεργίου να προσπαθείτε να νομιμοποιήσετε στην συνείδηση των Τρικαλινών ότι η εμπορευματοποίηση του δημόσιου χώρου μπορεί να λειτουργήσει και ευεργετικά υπέρ των εξαθλιωμένων.

Θυμίζει τις κλασσικές πρακτικές των Κυβερνήσεων, περί διανομής της φτώχειας, όπου οι λιγότερο φτωχοί θα πληρώνουν για τους απόλυτα φτωχούς. Αλλά αυτός είστε.

Αν θέλατε πραγματικά να πάρετε μέτρα ανακούφισης των ανήμπορων οικονομικά, ας υιοθετούσατε τις προτάσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για απαλλαγή αυτών των κοινωνικών στρωμάτων από τέλη και φόρους από τους λογαριασμούς του νερού κ.λ.π.

Αφήστε τα φτηνά κόλπα. Ντύνετε με δήθεν κοινωνική ευαισθησία ένα μέτρο που ισχυρίζεστε ότι θα αποθαρρύνει την παραμονή του αυτοκινήτου για μεγάλο χρονικό διάστημα στο κέντρο, ενώ είναι μέτρο καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα.

Για αυτό άλλωστε και στον προϋπολογισμό που ψηφίσατε τον Νοέμβρη του 2020 προβλέπονται έσοδα, για την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου, 739.000 ευρώ. Δεν τα λες και λίγα, γιατί άλλωστε, από ποιανού τσέπες θα βγουν; Εννοείται ξανά από τους δημότες και μάλιστα εν μέσω ενεργειακής φτώχειας ακρίβειας πληθωρισμού, ανεργίας.

Τι λέτε με λίγα λόγια; Πληρώστε δημότες τα «σπασμένα» των πολιτικών επιλογών των τελευταίων δεκαετιών, ενώ ταυτόχρονα «λανσάρετε» και την λογική «όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα να σταθμεύει …όσο θέλει». Αυτό εξυπηρετεί ο σχεδιασμός για 0,60 ευρώ την ώρα για το πρώτο 2ωρο και στην συνέχεια 1,20 ευρώ για κάθε ώρα περεταίρω. Άρα , όσα λεφτά έχεις τόσο και θα σταθμεύσεις.

Αυτό συνοδεύεται και από  τις δηλώσεις σας  ότι «έχουμε ανοιχτεί εδώ και πολύ καιρό σε ιδιώτες για να επενδύσουν στην κατασκευή του πάρκινγκ της οδού Κανούτα (που και σήμερα λειτουργεί με αντίτιμο) και σε υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία του παλιού ΚΤΕΛ.

Υπάρχει όντως το ενδιαφέρον από ιδιώτες. Τι άλλη απόδειξη ότι το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα δουλεύει για τα επιχειρηματικά κέρδη.

Σήμερα , όμως, το αλλάζεται λίγο το πράγμα, μειώνοντας την εμπορική εκμετάλλευση 5,5 χλμ δημόσιου δρόμου στο μισό λόγω των αναπλάσεων στο κέντρο της πόλης. Αυτό , βέβαια, δεν σημαίνει ότι αύριο δεν θα επεκτείνεται παραπέρα την επί πληρωμή στάθμευση.

Για την «Λαϊκή Συσπείρωση» θεωρείται δεδομένο πως οι δρόμοι ανήκουν στους κατοίκους της πόλης μας, γιατί έχουν πληρωθεί με την άμεση και έμμεση φορολογία από αυτούς και δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο αγοραπωλησίας.

Για αυτό τον λόγο προτείναμε σχέδιο στάθμευσης περιορισμένου χρόνου, υπηρετώντας το στόχο αποτροπής εισόδου του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης, με χρήση χρονοκάρτας διάρκειας π.χ. 1 ώρας στο στενό κέντρο και 2 ωρών στο ευρύτερο κέντρο με συμβολικό αντίτιμο π.χ. 0,20 ευρώ που με το πέρας του χρονικού περιορισμού να προβλέπεται ποινή – πρόστιμο π.χ. 20 ευρώ. Είναι ένα μέτρο που εξοικονομεί περισσότερες θέσεις στάθμευσης για περισσότερους οδηγούς, που για μικρό χρονικό διάστημα επιλέγουν να προσεγγίσουν το κέντρο.

Μια τέτοια πρόταση υποστηρίζεται από ένα συγκροτημένο δίκτυο δωρεάν χώρων στάθμευσης (πάρκινγκ), καθώς και η πρόβλεψη για δωρεάν μεταφορά των δημοτών προς το κέντρο με μέσα μαζικής μεταφοράς ή ακόμη και δωρεάν χρήση ποδηλάτου.

Η χρήση που προτείνουμε δεν είναι εισπρακτικού χαρακτήρα. Θα έχει συγκεκριμένα και άμεσα ουσιαστικά αποτελέσματα. Για να έχουμε όμως μακροπρόθεσμα αποτελέσματα χρειάζεται ριζικές αλλαγές ανατροπών στο σύνολο των γενικότερων οικιστικών – συγκοινωνιακών πολιτικών που οξύνουν και αναπαράγουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Φτάνει πια με την πιστή υλοποίηση της κυρίαρχης πολιτικής που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «Δήμοι μην περιμένετε ενίσχυση της έτσι και αλλιώς λειψής κρατικής χρηματοδότησης. Κόψτε το λαιμό σας να ενισχύσετε τα ίδια έσοδα σας, άμεσα, από τις τσέπες των δημοτών». Για αυτό και θα πρωτοστατήσουμε μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες του οργανωμένου μαζικού- λαϊκού κινήματος να μην υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός

Και κάτι τελευταίο κ. Παπαστεργίου. Και οι ανήμποροι οικονομικά συμπολίτες μας έχουν αξιοπρέπεια. Και εσείς είστε μέρος του προβλήματος που με τις πολιτικές σας τους έχετε φέρει σε τέτοια δεινή θέση.

Γιώργος Καϊκης

Δημοτικός Σύμβουλος Τρικκαίων της «Λαϊκής Συσπείρωσης»