Η ημέρα που βυθίστηκε στο πένθος ο Νομός Τρικάλων

Το ημερολόγιο έδειχνε 27 Σεπτεμβρίου 2004 και στο «πέταλο» του Μαλιακού, σημειώνεται τροχαίο δυστύχημα που σοκάρει το πανελλήνιο, μόλις 1,5 χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, όταν είχαν χάσει τη ζωή τους 21 μαθητές.

Αυτή την φορά, νεκροί είναι 7 μαθητές Λυκείου της Φαρκαδόνας Τρικάλων.

Είναι λίγο πριν από τις 10 το πρωί και το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Τρικάλων μεταφέρει 37 μαθητές και 4 καθηγητές συνοδούς της Α’ τάξης του Λυκείου Φαρκαδόνας Τρικάλων στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν αγωνίσματα των Παραολυμπιακών Αγώνων.

Στο 176ο χλμ. της Εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, στο Ασπρονέρι, το λεωφορείο συγκρούεται πλαγιομετωπικά με νταλίκα που πέρασε στο αντίθετο ρεύμα. ΟΙ 7 μαθητές ανασύρονται νεκροί, 3 τραυματίζονται σοβαρά, ενώ άλλοι 27 τραυματίζονται ελαφρά.

Νεκροί είναι οι μαθητές Χρήστος Μπουραζέλης, Αικατερίνη Λίτσιου, Στεφανία Καλύβα, Κων/νος Τέλλιος, Ευγενία Σαράφη, Απόστολος Οικονομούλας και Ιωάννης Καματσέλος.

Με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών, οι κηδείες τους γίνονται δημοσία δαπάνη.

Οδηγός φορτηγού, που βρισκόταν στο αντίθετο ρεύμα, έχασε τον έλεγχο. Το ρυμουλκούμενο, που μετέφερε σε κοντέινερ τζάμια, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο. Και τα δύο οχήματα ανατράπηκαν.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, αλλά και από όσα διηγήθηκαν οι συμμαθητές των άτυχων νεαρών που σκοτώθηκαν και επέβαιναν σε προπορευόμενο λεωφορείο του ΚΤΕΛ, η νταλίκα, είχε διανύσει πορεία περίπου 20 μέτρων στις αριστερές ρόδες και μετά ο οδηγός της έχασε τελείως τον έλεγχο του οχήματος.

Ο 21χρονος οδηγός του λεωφορείου και ο 60χρονος οδηγός της νταλίκας κρατήθηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα των Καμένων Βούρλων, στο πλαίσιο της προανάκρισης για το τροχαίο δυστύχημα.

Βαρύ το πένθος στην χώρα, ενώ το καλλιτεχνικό μέρος της τελετής λήξης των Παραολυμπιακών ματαιώνεται.

Ο Πρωθυπουργός δίνει εντολή να προχωρήσουν ταχύτατα οι έρευνες και να αποδοθούν οι ευθύνες στους υπεύθυνους του τραγικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, ο οδηγός του λεωφορείου δεν είχε το όριο ηλικίας που προβλέπεται για να οδηγήσει επαγγελματικό λεωφορείο εκτός Νομού.

Για τον οδηγό της νταλίκας, αρχικά η απόφαση του Μεικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Καρπενησίου το 2007, ήταν 13 χρόνια φυλάκιση και 6 μήνες χωρίς δικαίωμα άσκησης έφεσης και οδηγήθηκε στην φυλακή.

Στον οδηγό του λεωφορείου επεβλήθη εξαγοράσιμη ποινή 56 μηνών -προς 5 ευρώ την ημέρα- με δικαίωμα έφεσης και αφέθηκε ελεύθερος.

Στον ιδιοκτήτη της νταλίκας επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 59 μηνών, η οποία μετατράπηκε σε εξαγοράσιμη προς 5 ευρώ την ημέρα με δικαίωμα έφεσης και αφέθηκε ελεύθερος.

Στο άκουσμα των ποινών οι συγγενείς των νεκρών μαθητών ξέσπασαν με οργή, καθώς οι ποινές θεωρήθηκαν ήπιες.

Η υπόθεση εκδικάστηκε στο Εφετείο Λαμίας, στις 22 Μαρτίου 2010.

Το Εφετείο Λαμίας, ύστερα από πολυήμερη διαδικασία, αποφάσισε να μειώσει σε 9 χρόνια την ποινή του οδηγού της νταλίκας που προκάλεσε το δυστύχημα, ωστόσο δεν μετέβαλε την ποινή του ιδιοκτήτη του μοιραίου φορτηγού, αλλά ούτε την ποινή στον οδηγό του λεωφορείου.