Εποχή …ηλεκτρικών λεωφορείων και φορτηγών

Εγκρίθηκε ψήφισμα για μειώσεις εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από φορτηγά και λεωφορεία, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, βάσει σχεδίου έκθεσης της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου, σηματοδοτώντας την έναρξη των διαπραγματεύσεων των Κρατών -Μελών με το Συμβούλιο των Υπουργών.

Στο ψήφισμα προτείνεται, το 50% των νέων αστικών λεωφορείων, από το 2025 και το 75% από το 2030, να είναι ηλεκτρικά.

Επιπλέον, οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές κατά 35% σε ολόκληρο τον στόλο τους, για νέα φορτηγά για την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030, με ενδιάμεσο στόχο 20% το 2025.

Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές (που εκπέμπουν τουλάχιστον 50% λιγότερες εκπομπές) να αντιπροσωπεύουν το 20% των νέων πωλήσεων οχημάτων το 2030 και το 5% το 2025 ως ενδιάμεσο ποσοστό.

Οι ευρωβουλευτές αναγνωρίζουν ότι η μετάβαση απαιτεί αλλαγές στην αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πιθανές αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις και η Ε.Ε πρέπει να βοηθήσει τους εργαζόμενους στον τομέα να αποκτήσουν νέες δεξιότητες

Πριν από το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει σχέδια για δοκιμή εκπομπών CO2 στο δρόμο, σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, σε έκθεση που θα δημοσιευθεί το 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εξετάσει την εκτίμηση των εκπομπών CO2 των βαρέων φορτηγών οχημάτων καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους και να προτείνει, εάν χρειαστεί, απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων για τους κατασκευαστές.

Σημειώνεται ότι τα βαρέα φορτηγά οχήματα αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/4 των εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές στην Ε.Ε.

Ελλείψει νέων μέτρων, οι εκπομπές τους αναμένεται να αυξηθούν λόγω του αυξημένου όγκου των οδικών μεταφορών.