Ένα τέλος που θα φέρει το …τέλος τους «μαντράδες» των Τρικάλων

Με τον Νόμο 4710/2020 περί «προώθηση της ηλεκτροκίνησης», επιβλήθηκε από τις 23 Ιουλίου έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος το οποίο συνεισπράττεται με το τέλος ταξινόμησης.

Το τέλος αυτό, ανέρχεται σε 3.000 ευρώ ακόμη σε επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους τα οποία πληρούν εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4 και 1.000 ευρώ για αυτά που  πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 5a.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ένα από τα παραπάνω οχήματα κατασκευής π.χ. 2009 εκεί που θα μπορούσε να το αποκτήσει κάποιος με ποσό περίπου 6.000 ευρώ, τώρα καλείται να το αγοράσει με αύξηση 50% (!!) στα 9.000 ευρώ τιμή απαγορευτική για την τσέπη του, όπως απαγορευτική είναι λόγω …Τελωνείου και η απόκτηση οχήματος κατηγορίας Euro 6 που μπορεί να φτάσει τις 22.000 ευρώ και άρα ασύμφορο για εισαγωγή από τους «μαντράδες».

Αυτό το σκηνικό με το «πράσινο χαράτσι» (λες και δεν έφτανε το …Τελωνείο) έχει πέρα των γνωστών συνθηκών στην αγορά, επιπρόσθετο πρόβλημα για την οικονομική επιβίωση των «μαντράδων» που ζητούν να υπάρξει …λογικό περιβαλλοντικό τέλος ώστε να μην γίνεται απαγορευτική η πώληση των οχημάτων.

Το κλήμα (κορωνοϊός) ήταν στραβό, το έφαγε και ο γάιδαρος (περιβαλλοντικό τέλος) και κατά συνέπεια να εκπέμπεται το …SOS από τους «μαντράδες» που είδαν «βουτιά» στο ταμείο τους…

 Το θέμα είναι αυτό το …SOS μπορούν να το ακούσουν οι τοπικοί Βουλευτές και κατά συνέπεια και τα … «σαϊνια» της Κυβέρνησης που επέβαλαν ένα υπέρογκο «χαράτσι» μην αντιλαμβανόμενοι τις επιπτώσεις που θα προκαλέσει σε μια αγορά που έτσι και αλλιώς πλήττεται από τις ειδικές συνθήκες του «κορωνοϊού».

Ένα πιο …λογικό χαράτσι θα δώσει «ανάσα» στην συγκεκριμένη αγορά και δεν θα οδηγήσει τους «μαντράδες» σε άκρως αβέβαιο επιχειρηματικό μέλλον…