Δεν καρπώνεται το Ελληνικό εμπόριο τις αυξημένες τουριστικές εισπράξεις

Τις προτάσεις της ΕΣΕΕ για την βέλτιστη αξιοποίηση της δυναμικής του τουριστικού προϊόντος της χώρας προς όφελος της πραγματικής οικονομίας και ειδικότερα του εμπορίου έθεσε αντιπροσωπεία της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, με επικεφαλής τον Πρόεδρο Γιώργο Καρανίκα, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον Υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη.

Στην συνάντηση τέθηκε από πλευράς της ΕΣΕΕ ο προβληματισμός ότι το Ελληνικό εμπόριο, ειδικά τα τελευταία χρόνια, δεν καρπώνεται σε σημαντικό βαθμό τις αυξημένες τουριστικές εισπράξεις.

Προς επίρρωση αυτού, παρουσιάστηκε η επεξεργασία από το ΙΝ.ΕΜ.Υ -ΕΣΕΕ της συγκριτικής πορείας των Δεικτών Κύκλου Εργασιών στο εμπόριο και τον τουρισμό από το 2012 και μετά.

Από την επεξεργασία προκύπτει πως οι 2 δείκτες αποκλίνουν, ιδιαίτερα από το 2016 και μετά, καταδεικνύοντας πως η μεγέθυνση του τουριστικού προϊόντος δεν προκαλεί ανάλογες ροές και στο εμπόριο.

Και το 2ο τρίμηνο του 2019 η δυναμική του ΔΚΕ Λιανικού Εμπορίου συνεχίζει να απομειώνεται παρά την εντυπωσιακή αύξηση του ΔΚΕ Τουρισμού.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ παρουσίασε τις προτάσεις της Συνομοσπονδίας, με την υλοποίηση των οποίων ο τουρισμός θα συμβάλλει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης του λιανικού εμπορίου και το εμπόριο με τη σειρά του θα συνδράμει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Συγκεκριμένα, ο κ. Καρανίκας τόνισε την ανάγκη για:

Οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου ενημέρωσαν τον κ. Θεοχάρη ότι η ΕΣΕΕ θα διεξάγει, για το διάστημα 2019-2022, πρωτογενή έρευνα ώστε να αποτυπωθεί επακριβώς το μέρος της ταξιδιωτικής δαπάνης που μεταφέρεται στις εμπορικές επιχειρήσεις.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Καρανίκας δήλωσε:

«Σε αυτή την μεταβατική και γεμάτη προκλήσεις εποχή για τη χώρα, οι πιο δυναμικοί κλάδοι πρέπει να ενώνουν δυνάμεις προς όφελος του συνόλου της οικονομίας. Τουρισμός και Εμπόριο έχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης μέσα από συνέργειες, γι’ αυτό θέσαμε στον Υπουργό Τουρισμού σειρά προτάσεων που θα βελτιώσουν το αναπτυξιακό αποτύπωμα και των δύο κλάδων. Στον τουρίστα, Έλληνα και ξένο, πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να γνωρίζει από κοντά τα τοπικά προϊόντα στις περιοχές που επισκέπτεται και να κάνει τα ψώνια του στις εμπορικές αγορές. Χρειάζονται ολοκληρωμένες ενέργειες προβολής τις οποίες μπορεί να αναλάβει το Υπουργείο Τουρισμού και καινοτόμες δράσεις, όπως τα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου, η υλοποίηση των οποίων πρέπει να επιταχυνθεί. Η έρευνα που θα πραγματοποιήσει η ΕΣΕΕ τα επόμενα τρία χρόνια για τις τουριστικές ροές στα εμπορικά κέντρα θα αποτελέσει ένα καθοριστικό εργαλείο για τη χάραξη πολιτικών τόσο στο εμπόριο όσο και στον τουρισμό».