N-takosnews
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Υπόλοιποι Δήμοι
  • Επιχειρείν
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Επιχειρηματικά νέα
  • Ιατρικά
  • Κοινωνικά
  • Κους Κους
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Υπόλοιποι Δήμοι
  • Επιχειρείν
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Επιχειρηματικά νέα
  • Ιατρικά
  • Κοινωνικά
  • Κους Κους
No Result
View All Result
N-takosnews
No Result
View All Result
Aρχική Απόψεις

Δικαίωση αγώνων μετά από 14 χρόνια και ο αγώνας συνεχίζεται

Υπογράφηκε η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας.

26 Νοεμβρίου 2022
in Απόψεις
0
Δικαίωση αγώνων μετά από 14 χρόνια και ο αγώνας συνεχίζεται
5
SHARES
248
Προβολές
Share on FacebookShare on Twitter

Υπογράφηκε η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας.

Ήταν καλοκαίρι του 2008 όταν ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων σε επιστολή του προς τον τότε πρόεδρο του Δ.Σ. του ΟΣΕ Γιώργο Γιαννούση έθετε μεταξύ άλλων το θέμα της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας. 

Από μέρους του συντοπίτη μας  κ. Γιαννούση υπήρξε, προς τιμή του,  άμεση και θετική ανταπόκριση. 

Διοργανώσαμε μάλιστα τότε 2 ημερίδες στα Τρίκαλα, κινητοποιήθηκε η τοπική κοινωνία, οι Δήμοι της δυτικής Θεσσαλίας και στην συνέχεια η Περιφέρεια Θεσσαλίας  και μπήκε όπως θα λέγαμε το νερό στο αυλάκι. 

Η πορεία όμως της προσπάθειάς μας μόνο ευθύγραμμη δεν ήταν. 

Η διοίκηση του ΟΣΕ άλλαξε μετά από λίγο, και στην συνέχεια χρειάστηκαν πολλές παρεμβάσεις και προσπάθειες για να μην εκτροχιαστεί εντελώς το έργο. 

Την μία  σταματούσαν οι μελέτες, την άλλη  υπήρχε ασάφεια για τον τρόπο χρηματοδότησης και τα χρόνια πέρναγαν. 

Εμείς επιμείναμε. Συναντήσεις με Βουλευτές, Δήμο, Περιφέρεια. Δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο. Ταξίδια στην Αθήνα για συναντήσεις με ΟΣΕ και Υπουργείο Μεταφορών. Μοίρασμα φυλλαδίων μέσα στα τρένα. 

Τονίζαμε τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης όπως, απευθείας δρομολόγια προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη και δυνατότητα λειτουργίας ενός περιφερειακού σιδηροδρόμου που θα ενώνει τις μεγάλες Θεσσαλικές πόλεις. 

Χρειάστηκε να περάσουν 10 ολόκληρα χρόνια για να φτάσουμε στο σημείο να γίνει το 2018 ο πρώτος διαγωνισμός, που όμως ακυρώθηκε μετά από δικαστικές διαμάχες των συμμετεχόντων. 

Ο διαγωνισμός επαναλήφθηκε μετά από 3 χρόνια  και φτάσαμε σήμερα  14 ολόκληρα χρόνια μετά από την έναρξη της προσπάθειας να υπογραφεί επιτέλους  η σύμβαση κατασκευής του έργου. 

Αν όλα πάνε καλά σε 3 το πολύ χρόνια τα ηλεκτροκινούμενα τρένα θα φτάσουν στην Καλαμπάκα. 

Ο αγώνας όμως πρέπει να συνεχιστεί. Όπως μας διδάσκει και η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση των δρομολογίων στην περιοχή μας, δεν φτάνει να υπάρχει η σιδηροδρομική γραμμή.  Πρέπει να δρομολογούνται και τρένα την ώρα που έχει ανάγκη να ταξιδέψει ο κόσμος.  

Πέρασαν ήδη αρκετοί μήνες από την τελευταία παρέμβαση όλων των τοπικών φορέων και παραγόντων για τα δρομολόγια και ακόμα, παρά τις υποσχέσεις, δεν άλλαξε το παραμικρό. 

Με μόνιμη δικαιολογία την έλλειψη προσωπικού και τροχαίου υλικού η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) λειτουργεί σαν ” κράτος εν κράτει” και παρά την κρατική επιδότηση των 50 εκ. ευρώ ετησίως, αρνείται να δρομολογήσει τα τρένα την ώρα που τα έχει ανάγκη η περιοχή μας. 

Άρα αν δεν γίνει η προμήθεια του απαραίτητου τροχαίου υλικού και οι προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, η ηλεκτροκίνηση από μόνη της δεν θα λύσει τα προβλήματα. 

Ένας άλλος σοβαρός κίνδυνος είναι, τώρα με δικαιολογία την εκτέλεση των έργων, να περιορίσουν ή ακόμα και  να αναστείλουν εντελώς τα υπάρχοντα  δρομολόγια. 

Κάτι τέτοιο θα  είναι απαράδεκτο και δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό από την τοπική κοινωνία. Το έργο της κατασκευής της ηλεκτροκίνησης  είναι βέβαιο ότι μπορεί να κατασκευαστεί με την γραμμή σε λειτουργία, όπως άλλωστε έγινε και σε όλη την υπόλοιπη χώρα. 

Σε κάθε περίπτωση, προς το παρόν ας μείνουμε στο μεγάλο θετικό γεγονός της υπογραφής επιτέλους  της σύμβασης κατασκευής του έργου, για το οποίο αγωνιστήκαμε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. 

Τελικά επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι “αδύνατο είναι μόνο αυτό για το οποίο δεν προσπαθήσαμε”. 

Έτσι λοιπόν ο επόμενος στόχος πρέπει να είναι  η επέκταση της γραμμής προς την Κοζάνη και την Ηγουμενίτσα.  

Οι μελέτες ξεκίνησαν την δεκαετία του 2000 και έχουν ήδη δαπανηθεί γι αυτές αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ποσό ιδιαίτερα μεγάλο για να μην υπάρχει ακόμα ορατός ορίζοντας για την κατασκευή έστω ενός τμήματος του έργου. 

Είναι πια καιρός να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να προχωρήσει η κατασκευή του σπουδαίου αυτού έργου για την περιοχή μας και όχι μόνο.  

Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων 

Share2Tweet1Share1

Πρόσφατα Posts

Φαινόμενο αυθαίρετων και ανυπόστατων καταγγελιών γονέων
Απόψεις

Φαινόμενο αυθαίρετων και ανυπόστατων καταγγελιών γονέων

8 Μαΐου 2025
Κυβερνούν οι ανίκανοι
Απόψεις

Κυβερνούν οι ανίκανοι

7 Μαΐου 2025
Καταγγελία για αποκλεισμό εκλεγμένων Συμβούλων της αντιπολίτευσης του Δήμου Πύλης
Απόψεις

Καταγγελία για αποκλεισμό εκλεγμένων Συμβούλων της αντιπολίτευσης του Δήμου Πύλης

3 Μαΐου 2025
Σύντομα θα σε έχουν ξεχάσει όλοι
Απόψεις

Σύντομα θα σε έχουν ξεχάσει όλοι

30 Απριλίου 2025
΄΄Ζωντανά΄΄ σχολεία σημαίνει ΄΄ζωντανά΄΄ χωριά
Απόψεις

΄΄Ζωντανά΄΄ σχολεία σημαίνει ΄΄ζωντανά΄΄ χωριά

30 Απριλίου 2025
Ιστορική ευκαιρία να αλλάξει επίπεδο η Τοπική Αυτοδιοίκηση της χώρας
Απόψεις

Ιστορική ευκαιρία να αλλάξει επίπεδο η Τοπική Αυτοδιοίκηση της χώρας

30 Απριλίου 2025
Επόμενο άρθρο
Μοιραία σύγκρουση για 25χρονο με …αγριογούρουνο

Μοιραία σύγκρουση για 25χρονο με ...αγριογούρουνο

“’Εφυγε” ο Βασίλης Αλεξίου

“’Εφυγε” ο Βασίλης Αλεξίου

Καλωδίωναν εξεταζόμενους για να περάσουν τις εξετάσεις

Καλωδίωναν εξεταζόμενους για να περάσουν τις εξετάσεις

Discussion about this post

Πρόσφατα

Υποχρεώσεις των Ελαιοπαραγωγών

Υποχρεώσεις των Ελαιοπαραγωγών

8 Μαΐου 2025
Οδηγίες για τους Μελισσοκόμους

Οδηγίες για τους Μελισσοκόμους

8 Μαΐου 2025
Τα Τρίκαλα τιμούν την αντίσταση κατά του ναζισμού και φασισμού

Τα Τρίκαλα τιμούν την αντίσταση κατά του ναζισμού και φασισμού

8 Μαΐου 2025
«Έφυγε» ο Νίκος Αλαφοστέργιος

«Έφυγε» ο Νίκος Αλαφοστέργιος

8 Μαΐου 2025

Δημοφιλή

  • «Έφυγε» ο Νίκος Αλαφοστέργιος

    «Έφυγε» ο Νίκος Αλαφοστέργιος

    18 shares
    Share 7 Tweet 5
  • «Έφυγε» η Μάρθα Καραμούζη

    13 shares
    Share 5 Tweet 3
  • Οδηγίες για τους Μελισσοκόμους

    10 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Φαινόμενο αυθαίρετων και ανυπόστατων καταγγελιών γονέων

    8 shares
    Share 3 Tweet 2
  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Υπόλοιποι Δήμοι
  • Επιχειρείν
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Επιχειρηματικά νέα
  • Ιατρικά
  • Κοινωνικά
  • Κους Κους