No Result
View All Result
Ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2022.
Με την ολοκλήρωση των εκπτώσεων, 250 επιχειρήσεις στο κέντρο της πόλης, απάντησαν για τις πωλήσεις τους, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 όπου η αγορά είχε λειτουργήσει κάτω από διαφορετικές συνθήκες λόγω της πανδημίας του covid-19.
Το σύνολο των πωλήσεων για το 1o 15νθήμερο του Αυγούστου κινήθηκε, κατά μεγάλη πλειοψηφία, κάτω από τις προσδοκίες των επιχειρήσεων.
Συγκεκριμένα, το 10% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι ο τζίρος τους κινήθηκε σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με πέρσι, το 29% στο ίδιο επίπεδο, ενώ για το 61% των επιχειρήσεων ο τζίρος τους ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα.
Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν οι πρώτες εβδομάδες του Ιουλίου.
Αυτό διαπιστώνεται καθώς, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων απάντησαν πως το σύνολο των πωλήσεων τους από την αρχή των εκπτώσεων έως σήμερα, είναι στα ίδια επίπεδα με το 2021.
Συγκεκριμένα, από την αρχή των εκπτώσεων έως σήμερα:
Οι 5 στους 10 έχουν τις ίδιες πωλήσεις με το 2021
Οι 4 στους 10 έχουν λιγότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2021
Ο 1 στους 10 έχει περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με το 2021
Σημαντικό εύρημα της έρευνας αποτελεί επίσης η διαπίστωση πως το βασικότερο πρόβλημα σήμερα για την αγορά είναι η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη των πελατών.
Στην ερώτηση για το ποιο θεωρούν ως το βασικότερο πρόβλημα τους, οι επιχειρήσεις απάντησαν.
Το 46% η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη των πελατών
Το 12% η μεγάλη προσφορά επιχειρήσεων (τοπικές επιχειρήσεις – πολυεθνικές – ηλεκτρονικό εμπόριο)
Το 17% έλλειψη – παύση χρηματοδότησης επιχειρήσεων
Το 14% ο πληθωρισμός
Το 9% τοπικού χαρακτήρα πρόβλημα – γειτονιά με χαμηλή επισκεψιμότητα
Το 2% άλλοι λόγοι
Οι κυριότεροι λόγοι που συνεχίζουν να κρατούν την αγορά σε χαμηλά επίπεδα, εκτιμάται ότι είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος, οι τιμές των καυσίμων και οι απανωτές ανατιμήσεις σε μια σειρά βασικών αγαθών που πιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, αλλά κυρίως όμως η αβεβαιότητα για τον χειμώνα που έρχεται οδηγεί σε καταναλωτική αποχή.
No Result
View All Result
Discussion about this post